tirsdag den 20. januar 2009

Når mor får tid ved symaskinen...

MIN kære mand gav mig et par dages fred og ro ved symaskinen i vores juleferie - Signe manglede bukser, og jeg har masser af stof på lager, så det var jo bare om at gå i gang.

MEN et eller andet var der i vejen med mit målebånd - bukserne blev for korte... så de 2 dage ved symaskinen rakte ikke helt til at færdiggøre de igangsatte projekter.

I går aftes blev jeg endelig færdig med at forlænge bukser.



HER en bluse fra Meedom - med lomme på maven i stretch velour.



























KLART et hit, selvom den er ret bred i det. Og dette skønt den er syet i form 2.



























BUKSERNE - fra Sy Sejt Børnetøj - blev forlænget forneden - sammensyningen skjult med en pyntesyning.



SIGNE elsker orange, så det blev også til en nederdel i orange babyfløjl:




















DEN er vist også godkendt af Signe!








 



























ENDNU et par bukser - duvetine med fisk på lommen og orange zig-zag-bånd. Mønster fra Sy Sejt Børnetøj.


































































STORESØSTER udbrød - "aij,hvor er er flotte. Sådan nogen kunne jeg godt tænke mig". Godt at jeg har mere af stoffet og der er nok til et par bukser i str. 7 år.







SIDSTE syprojekt i denne omgang var et genbrugsprojekt. Bukser syet af en gammel nederdel i babyfløjl. Mønster - endnu en gang fra Sy Sejt Børnetøj.

1 kommentar:

  1. Åh hvor ER det lækkert det du har fået lavet, Lisbeth... rigtig dejlige ting der luner i en kold januar...
    Jeg har givet dig en award - håber du vil tage imod den - find den på min blog...

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK