tirsdag den 20. oktober 2009

Farven Lilla

JEG elsker udfordringer, og nu har min nye veninde Tris udfordret mig til en farveleg. Farven er LILLA - sjovt at Tris lige har den som sin yndlingsfarve

UDFORDRINGEN går på, at jeg skal finde 7 lilla ting i mit hjem - måske Tris har tænkt, at det må blive svært for sådan en farveforskrækket en som mig, der helst strikker i gråt.

MEN her er hvad jeg fandt, da jeg granskede mit hjem:

#1 - MINE smukke orkideer, der netop nu blomstrer smukt i lilla nuancer - jeg elsker dem for deres enkelhed og elegance.



# 2 - EN af mine yndlingsdufte - Pure Purple fra Hugo Boss



# 3 - en nøglering udformet som en løbesko - ikke min, men børnene fik hver en af min søsters kæreste. Meget velvalgt til vores familie.


# 4 - En skøn bog, som jeg virkelig nød at læse. Måske dette var et hint om, at jeg skulle genlæse den?
# 5 - Signe Sommertoppen i lilla arwetta - her på selveste Signe. Opskriften finder du lige her



# 6 - Ikke min, men Signes skønne lilla mobiltelefon. (min er nu også ret farverig - nemlig orange)


#7 - Egekilde med smagen af blåbær og granatæble - uhmm - skønt sukkerfrit og smagfuldt alternativ til sodavand. Jeg er faldet pladask for smagen.


DET var så de 7 ting, som Tris bad mig finde - jeg måtte faktisk begrænse mig. Der var flere lilla ting i mit hjem end jeg lige regnede med, da jeg først fik tunet mig ind på farven - f.eks. mit lækre zauberball-garn, min tidligere hvid sommerkjole som jeg i sommers farvede dyb lilla, Astrids clogs o.m.a.

NU sender jeg farvestafetten videre til Fru Schwartz, Frau Putz og Julia med Aalerusen - jeg håber, at I har lyst til at lege med og glæder mig til at se, hvad I hvilke 7 grønne ting I kan finde.

4 kommentarer:

  1. Jamen hej hopsa! Endnu en farveudfordring...
    Den tager jeg da gerne op, for jeg elsker nemlig (også) grøn...
    Der kommer et indlæg - snart :o)

    SvarSlet
  2. Ihh... sikre mange lækre lilla ting du kunne trylle frem på ingen tid. Især er den lille Signe da lige til at spise :o)

    Knus fra Trine

    SvarSlet
  3. @Tris - tak, det var helt sjovt at få de farvede briller på og gå på jagt. Og Signe er nu slet ikke så lille mere (i hvert fald ikke ifølge hende selv - men hun vil jo altid være min baby).

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK