onsdag den 21. oktober 2009

Jeg har da snydt jer

JA, jeg har så - jeg har snydt jer for et stykke strik, der blev færdigt i august.

HER er tale om en af de skønne toppe fra Lene Holme Samsøes bog "Kæk og Klassisk Børnestrik" som jeg fik til min fødselsdag af mine svigerforældre.



ÆLDSTE datter var den heldige - hun valgte selv farven, så udgangspunktet var ok. Hun trækker glad og gerne i sådanne toppe, når vejret bliver lidt køligere. Og faktisk beholdt hun den på, da jeg efter hæftning, bad hende prøve den.

DET var nu ikke derfor, der skulle gå over 1 måned fra selve strikkeriet var færdigt, til jeg fik broderet de fine blomster - næh, snarere ren og skær dovenskab herfra.

HER er så den færdige top - lidt stor i det, men hun vokser vel til?!
























 

Fakta:
Mønster: Varm Tøsetop af Lene Holme Samsøe - jeg forlængede kroppen 5-10 cm.
Garn: Hjertegarn Thule (220 gr) - på pinde nr. 7 og 8 mm.
Start: 29. juli 2009
Færdig: 26. august 2009


Hot or not: HOT - det bliver et af den slags strikketrøjer, som vil blive brugt flittigt. Giver varmen på ryg og mave og armene er frie til alle hendes aktiviteter.

2 kommentarer:

  1. den er blevet sød, fedt mønster, måske kan det bruges " in an other afsnit". Jeg ved af erfaring at børn vokser, især hvis man husker at fodre dem :)

    SvarSlet
  2. Yes, maybe we can use that in another afsnit! Tihi - jeg skal prøve at huske at fodre hende.

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK