mandag den 30. november 2009

Nemt, hurtigt og effektivt

ASTRID manglede indesko til skole og sfo - eller det vil sige - hun manglede nogen, hun gad bruge. Sidste sensommer strikkede/filtede jeg disse til hende, men selvom de i mine øjne er fede, så har de aldrig rigtigt hittet hos den unge dame.

JEG tog hende med på en opskriftskigger og sammen fandt vi en model, som tiltalte hende mere. Farven var også hendes valg.


Her er de ufiltede forvoksede sokker. Jeg slog 40 masker op - opskriften angiver 44 masker til en kvindestr. M. Jeg valgte lidt færre masker, da Astrid har en smal fod.


 
OG her de færdigfiltede futter. Inka-wool filter meget nemt. De fik en tur på 40 grader og blev meget små - heldigvis var de til at trække i den ønskede facon og størrelse inden de tørrede.

















FAKTA:
Mønster: Fuzzy Feet af Theresa Vinson Stenersen 
Garn: 75 gr. Hjertegarn Inka-wool på pind nr. 7 mm.
Start: 20. november 2009
Færdig: 23. november 2009
Hot or Not: Bestemt hot - de sidder som de skal og Astrid er vild med dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK