tirsdag den 10. november 2009

Toe-up sokker til Astrid

I 2009 skulle der også strikkes strømper - og tilegnes et par nye teknikker. Jeg blev vild med at strikke fra tåen op - synes, at det er lettere at prøve strømpen undervejs. Desuden skrottede jeg mine strømpepinde og strikkede i stedet med Magic Loop på lang rundpind.

Efter et par forsøg med helt enkle strømper i retstrik, hvor jeg kun skulle koncentrere mig om de nye teknikker, skulle der denne gang ske lidt på mønstersiden.

 

Falsk snoning/hulmønster i skrap pink til ældste datter. 

FAKTA:
Mønster: Widdershins af Brooke Chenoweth Creel
Garn: 50 gr. Hjertegarn Sock 4 på pind nr. 2,0 mm.
Start: 13. juni 2009
Færdig: 4. november 2009
Hot or Not: Bortset fra, at strømperne blev lidt for snævre (dog ikke mere end jeg kan strække dem i facon efter vask), er resultatet tilfredsstillende. Sjove at strikke med mønster i og magic loop kører bare derudaf.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK