lørdag den 27. februar 2010

Jeg kan læse!

JA, det er selvfølgelig ikke overraskende, at jeg kan læse, når jeg skriver en blog, men jeg har for første gang i umindelige tider læst en skønlitterær bog. I lange tider har mine boglån været faglitteratur - primært håndarbejds- eller løberelateret, som jeg oftest blot har skimmet fremfor at læse fra ende til anden.

JEG greb tidligere i år en lille opfordring fra en veninde om at komme igang med at læse igen, og jeg startede med at gennemgå bogreolen for bøger, jeg endnu ikke havde læst. Ideen var at læse fra lageret, sådan lidt a la at strikke kun med lagergarn. Og der er i hvert fald de første 10 bøger, som jeg ikke har læst (bøger enten fået i gave eller købt på bibliotekets bogudsalg).

HELT fra jeg har lært at læse, har jeg været en læsehest, så det ligger mig slet ikke fjernt at tage en bog og fordybe mig. Tiden har blot været brugt på  noget andet i lang tid (f.eks. strik).

MEN nu skal det være anderledes - vi har forsigtigt udfordret hinanden til at læse 5-6 bøger i 2010 - det må da kunne lade sig gøre?

DEN første bog er jeg færdig med - Dan Browns "Engle og Dæmoner", som jeg fik lyst til at læse, efter at have set Da Vinci Mysteriet i juleferien.

BOGEN var absolut lige så fængende som forventet - og de sidste 50 sider var svære at slippe. Jeg har lige nu en stor lyst til at tage til Rom/Vatikanstaten og kigge på kirker og Berninis værker.

NÆSTE bog har jeg endnu ikke bestemt mig for, men tror det - trods en god læseoplevelse med Dan Brown (og Morderisk Bedrag i reolen) - bliver i en anden genre. Og nu skal strikketøjet lige have en chance igen. :-)

2 kommentarer:

  1. Jubiiii Lisbeth - HERLIGT at du også har fået "hul på bylden" - og selv om Dan Brown jo slet slet ikke er i min interesse så ælsker jeg at høre andre berette om det de har læst - og ved du hvad; en tur til Rom ville du nu altid kunne få mig med på - og så kan vi da fylde kufferten med bøger OG strikketøj.... måske skulle vi så lade være med at tage længere væk end fx Djursland?! Rom skal vist nok i stedet ses, opleves, smages og nyyydes - siger min meget berejste døtre!! Så lad os "nøjes" med at ta i sommehus sammen, ikke?

    SvarSlet
  2. den gav mig sparket til at ta til rom!!! men jeg havde glemt alle de "vigtige steder" da jeg var der :)

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK