torsdag den 19. maj 2011

Påsken med løbeskoene på

I påsken var vi en tur på Sjælland, og som så ofte før, når vi er sammen med min søster og hendes kæreste, skulle vi ud og løbe sammen.

VI lagde ud med at deltage i Skærtorsdagsløbet i Herlufsholm. Børnene var tilmeldt børneruten på 3,2 km. og vi voksne tog 10 km.-ruten. Vejret var rigtigt flot og det tegnede til et godt løb med start på stadion. Inden løbet startede fandt vi ud af, at der ikke var depoter på ruten, så jeg fik en halv flaske vand med i hånden for en sikkerheds skyld.

MIN søster og jeg ville følges ad, så langt som vi nu kunne. Det var allerede meget varmt - 20 grader og høj sol - ved løbsstart kl. 11, så ved 5 km. var jeg meget glad for at have fået en flaske vand med. Planen var at kaste den væk, så jeg kunne løbe frit den sidste halvdel, men jeg var allerede dér mærket af varmen og beholdt den til senere.

OMKRING 7,5 km. måtte jeg slippe min søster og drikke det sidste vand. De sidste km. blev gennemført på ren vilje og tanken om at komme i mål og få noget at drikke. Jeg tror aldrig, at jeg har været så mærket før, og da jeg endelig kom i mål, drak jeg tæt på en liter vand i løbet af 10 minutter. Derefter var jeg forbavsende frisk igen. Og glad for at have gennemført mit første 10 km. løb.

Fakta: 10 km. - 54:40 minutter - 20 grader

LØRDAG i påsken var jeg på en træningstur med min søster. Det blev til en fin tur omkring Vallø. Min søster havde sørget for vanddepoter på ruten, så ingen kriser denne gang. Vejret var flot, men fordi vi var tættere på vandet, føltes det ikke så varmt, som til Skærtorsdagsløbet. Jeg fik dog ømme fødder efter 11-12 km. og må nok erkende, at mine Mizuno er ved at være slidt ned. Et par nye Asics 2160 var med i tasken, men jeg turde ikke løbe 14 km. i et par helt nye sko, så de måtte vente på deres debut. :-)




Fakta: 14,26 km. - 1:19:28 (incl. 2 depotpauser a ca. 2 min) - 15 grader

2 kommentarer:

  1. Hey. Troede egentlig du havde lukket bloggen ned, men nej da! Og godt det samme! :)

    Nu gider jeg nemlig også godt at læse om løb igen, rigtig meget endda! ;)

    God bededagsferie. Hveder, hygge og solskin, håber jeg. Og løbeture.

    Knus

    SvarSlet
  2. Hej Megan

    Nej, bloggen fik bare en pause - og pludselig var lysten der igen. :-)

    Også god St. Bededag og weekend til dig! Tror der står et par løbeture i min kalender for weekenden.

    Knus

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK