fredag den 12. april 2013

Stockholm I og II

LÆNGE har jeg haft kig på et skønt halsrør - eller på udenlandsk "cowl" - med fint hulmønster og snydesnoninger, men har ikke fundet anledning til at strikke det. Indtil ældstedatteren bad om endnu et halsrør og gerne i råhvid - da det varmede så dejligt, når det indimellem var lidt køligt i klasseværelset.

JEG kredsede lidt om noget råhvidt Rasmilla Yndlingsgarn, der lå i skabet - og overvejede at strikke det sammen med noget mokka-farvet i samme kvalitet, men så faldt mine øjne på det skønne Fez fra Debbie Bliss, der ganske vist var indkøbt til en hue.



Hue måtte være hue, og garnet kom på pindene og blev til det blødeste lækre halsrør.



FAKTA:
Mønster: Stockholm Scarf af knittedblissJC - gratis mønster - ravelry-link
Garn: 150 gr. Debbie Bliss "Fez" (85% merino, 15% camel), fv.  20504 på pind nr. 5,5 mm. (dobbelt garn)
Start: 3. februar 2013
Slut: 8. februar 2013
Størrelse: 26 x 122 cm.


LILLESØSTER bad om også at få et halsrør, og var også ret specifik i sit farvevalg - yndlingsfarven er turkis.



FAKTA:
Mønster: Stockholm Scarf af knittedblissJC - gratis mønster - ravelry-link
Garn: 150 gr. Hjertegarn Ciao Trunte, fv. 8731 på pind nr. 5,5 mm. - dobbelt garn
Start: 18. februar 2013
Slut: 25. februar 2013

Lillesøster gad ikke være strikmodel, så her det færdige halsrør på ældstedatteren


2 kommentarer:

  1. Hvor er det flot. Jeg er en klapjagt tl at strikke (og hækle) efter engelske opskrifter. Men der er jo mange lækre opskrifter på Ravelry, så måske skulle jeg se at få udviklet min kompetence...;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Katrine

      Du skal da bare kaste dig ud i at strikke efter engelske strikkeopskrifter. Der er en glimrende strikkeordbog på Garnstudios hjemmeside og paapinden.dk - halsrøret er ikke spor kompliceret, så det kunne være et godt begynderprojekt.

      Slet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK