fredag den 6. september 2013

LITTLE ANCOLIE


EN af mine favorit-designere på Ravelry - "ittybitty" (Nadia Crétin-Léchenne) - havde strikket en skøn cardigan til hendes pige, og søgte efter teststrikkere. Jeg meldte mig og var heldig at blive udvalgt.


I slutningen af april modtog jeg opskriften og fandt egnet garn - både hvad angik strikkefasthed, farve og blødhed. Jeg valgte at strikke modellen i et bomulds/uld-garn fra Garnudsalg.


OPSKRIFTEN var nem at følge, og cardiganen - med mange fine detaljer - fløj af pindene på en uge.

Fine læg under brystet

Strikket picot-kant


Fine knapper



Raglan, kort ærme og hulmønster




FAKTA:
Mønster: Little Ancolie af Nadia Cretin-Léchenne - str. 6(8) år
Garn: 135 gr. Blackhill Uld/bomuld fv. cote d'azur strikket dobbelt på pind 3 mm.
Start: 20. april 2013
Færdig: 27. april 2013
Modifikationer: Jeg slog til str. 6 år, da min datter (7 år gammel) er ret slank, men fulgte ellers opskriftens mål for str. 8 år for så vidt angik længderne. Signe ønskede korte ærmer - jeg samlede masker op i henhold til opskriften og strikkede derefter 7 omgange, inden jeg lukkede af.


















4 kommentarer:

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK